ADVOCATING DEMOCRACY

"THE ONLY THING NECESSARY FOR EVIL TO TRIUMP IS WHEN GOOD MEN DO NOTHING"
Edmund Burke. British Statesman. (1729-1798)

Saturday, January 8, 2011

Godt å være politisk uavhengig,

Jeg har lært at folk alltid holdt deres stolthet høyere enn noe annet, og derfor de ikke vil innrømme feil, fordi feil blir sett av alle som en skam. Det er normalt å føle på denne måten, men hvorfor skal vi underlagt andre inn i tilstanden vi ikke liker? I mitt syn er det ikke bare, det er fordommer og diskriminering av noen lov prinsipper over hele verden.

Det er godt å være politisk uavhengig, men jeg er klar over at det ikke er nøytrale mennesker av naturen av politikk eller religion, snarere mennesker av natur er en politisk og religiøst vesen. Å være politisk uavhengig betyr ikke at man ikke er en politisk aktør, deltar vi i vår egen måte, og jeg oppfordrer realistisk uavhengig sinn til å delta i å bringe endring hvor det er feil eller svikt.

Likevel, i hver mann og kvinnes liv det kommer en tid av utrolig utfordring ... en tid da hver ressurs vi har er smakt. En tid da vår tro, våre verdier, vår tålmodighet, vår medfølelse, vår evne til å vedvare, er alle presset til våre grenser og utover. Noen mennesker bruker slike tester som en muligheter til å bli bedre mennesker, mens andre la disse livserfaring å ødelegge dem. Jeg bare lurer, etter å ha lest fra mange respondence, hvis folk har noen gang reflektert over hva som skaper forskjellen i måten mennesker reagerer på livets utfordring! Jeg er alltid muligheten fascinert av hva som utløser mennesker til å oppføre seg som de gjør, og det er min målestokk. I en slik tid, vil noen mennesker fremstå som ledere, mens andre vil krympe og trekke seg fra politisk deltakelse.

De fleste welknown tallene i historien som, M. Gandhi, Martin Luther King, Nelson Mandela, Adolf Hitler, etc. hadde en ting til felles, og det er individuelle evne til å kommunisere effektivt og å kunne påvirke millioner av liv. Som individuelle og politisk uavhengig, har du fortsatt muligheten til å kommunisere din mening å endre det som ikke er riktig.

Det er mange ideer å dele her, men på grunn av tid begrense, ønsker jeg å komme tilbake til mitt arbeid ... og jeg vil takke Elin Brodin for å bringe dette utfordrende tema fremover, og alle de som deler sine tanker i den forbindelse.

No comments:

Post a Comment